يسقط يسقط حكم العسكر

July 8, 2006

يـــا رب أيطـاليـــا

طبعاً كلكم هتستغربوا ايه العنوان اللي انا واضعه للتدوينة و هتموتوا و تعرفوا انا اقصد ايه
اللي متابع كاس العالم فاهم اني بتمني أيطاليا تفوز علي فرنسا و تاخد كاس العالم
و اللي مش متابع هيقول يمكن زهق من البلد زي باقي الشباب و عايز ياخد مركب و يهج علي أيطاليا
و فعلاً انا أقصد المعني الأول و المعني التاني
لكن أزاي أيطاليــا تكسب فرنســا؟
و أزاي أنا اهج من مصــر و أروح أيطاليا؟
الجواب علي السؤال الأول: هو ايطاليـا إن شــاء الله هتفوز مش علشان أنا عايز كدة
لكن علشان أيطاليــا فعلاً تستحق..واحد يطلع منكم زي الشجرة كدة و يقولي:طب ما فرنسا تستحق
و هيقولي فرنســا خرجت حامل اللقب..يقصد البرازيل ميقصدش واحدة حامل
و يقولي خرجت البرتغال.. برازيل أوربا
أقوم أنا أرد و أقول له: هي البرازيل حامل اللقب هي هي ولا كان فريق كفر أبو حمص
و البرتغال برازيل أوربا مكسبهاش عشرة صفر دا حيالله جون واحد و كمان ضربة جزاء
هتلاحظوا أني ضدد فرنســـا و تقولولي هي فرنســا عملتلك أيه
هقولكم فرنســـا فازت علي البرازيل(اللي هي فريق كفر أبو حمص)بضربة حظ
و فازت علي البرتغال من وجهة نظري بالكوسة
و أنا مكرهش أد الكوسة مش عارف ليه مصر متصدرش كل محصول الكوسة لأوربا
يمكن حالنا يتعدل و هما يتوكسوا زي ما أحنا موكوسين
نهاية الكلام أنا مع الحق و اللي يستحق و طبعاً لو ربنا شايف أن فرنسا تستحق
يبقي فرنسا هنفوز ولو ربنا شايف أن أيطاليـــا تستحق يبقي أيطاليـــا هتفوز
نرجع بقي للسؤال التاني: وهو نفسك تهج الي أيطاليـــا؟
أكيد لو سألت كل الشباب المصري السؤال ده هتلاقي الرد بسرعة و من غير تفكير
يا ريت ..و يكمل...تعرف تسفرني؟؟
و أنا من الشباب دول ..علي فكرة أنا مش عايز أهرب و أسيب البلد لا سمح الله
أنا عايز أبعد عن الكوسة
يمكن يتصلح حالي و أستورد محصول الكوسة من كل بيت مصري
و ساعتها أقدر أرجع مصر اللي منكرش فضلها عليا(مش عارف فضل أيه؟)لكن بسمع الناس بتقول كدة
و أخيراً يا رب أيطاليــــا
و نلتقي بعد هذا الفاصل....معلش بتفرج علي التلفزيون كتير

1 comment:

Anonymous said...

كسبت إيطاليا، كسبت فرنسا، والله ما بتفرق يا شيخ!!